dinsdag 9 oktober 2007




Media College Amsterdam

Een onderwijsconcept als basis voor het didactisch handelen.
Van lessentabel naar begeleidingsmodel met daarop afgestemd taakbeleid van plaatsgebonden werktijd.

Resultaat: inverdieneffect door efficiƫnte organisatie.
harmoniemodel
taakmodel
begeleidingsmodel
examenorganisatie
ELO omgeving

Digitaal inschrijven
Via de website kunnen studenten zich digitaal aanmelden voor een bepaalde opleiding. Dit geeft discreet zicht op aanmeldingen voor bepaalde opleidingen waardoor gerichte acties op voorlichting of werving kunnen worden ondernomen.
Geen tussenstappen en papierwinkel

ROC van Amsterdam

Ymere-college
Doel:
Opleiding tot allround vakkracht (combinatie van meerdere opleidingen gericht op onderhoudsmedewerker bij woningcorporaties)uiteindelijk ook ZZP’er
Middel:
Combinatie van relevante opleidingen ook bijvoorbeeld gastheerschap (visitekaartje corporatie)
Veel stages ( meerijden met service auto’s)
Werkplaats/auto onderhoud/administratie zijn ondersteunend voor ZZP’eren leenwerkplek voor andere studenten.
Omzetgarantie (afnemend) voor ZZP’er bij Ymere. Als ze het goed doen eigen omzet.
Betekenis voor u?
Goed toepasbaar in het hele land

Geld volgt leerling
Doel:
Teams bewust maken dat leerlingen in de klas belangrijk zijn.
Tussentijdse stoom stimuleren
Vroegtijdige uitval verminderen
budgetten worden elke 1e van de maand herijkt
Middelen:
Elke dag inzicht in leerlingen in klas/team/werkmy/ROC
Aanwezigheidsregistratie per dag
Het hoe = aan het team
Betekenis voor u?
Bewustwording bij teams
Middel tegen uitval
Stimulans meerdere instroommomenten

Geen opmerkingen: